Monday 11 December 2006

En till helg

Så. Näst sista helgen för i år (för alltid?) i London. En trevlig sådan. Verkligen.

Träffade mina vänner på lördag förmiddag. Gick på marknaden, trängdes bland folk och blev trötta i fötterna. Fick dock visa upp McChristian's från sin bästa sida. På eftermiddagen drog vi in till centrum och gick i lite fler affärer. Äckligt mycket folk. När man ser dem från ovan när man sitter på bussen skulle det kunna vara vilken hjord som helst, myror, antiloper, maskar... Det bara kryllar, och det är som att människors intellektuella nivå sjunker betydligt när de ger sig in i folkmassorna för att julhandla. (Eller så har det redan sjunkit innan - vilken vettig människa utsätter sig för det frivilligt?)

Nåväl. Gick en del på stan, jag tog mig efter en stund till Covent Garden och fikade med en tjej som jag träffade på högskoleprovet. Trevligt. Verkligen. Tog mig sedan till Leicester Square för att käka middag med Jonathan och Matilda. Blev italienskt, blev gott!

Gårdagen påminde lite om lördagen i det avseendet att den spenderades på stan till fots. Fick faktiskt gjort en hel del julklappsinköp, vilket kändes mycket bra. Gäller bara att komma igång... Endast tre kvar nu. (De tre svåraste?) På kvällen gick vi på bio, the Holiday. En underbar film! Jag har tröttnat på romantiska komedier som ska vara smarta och överraskande. Känns som att tankegångarna hos filmskaparna är "Åh. Nu ska vi allt lura dem! De ska inte bli ihop på slutet! Nu går vi allt ifrån mallen! Mohahaha vad vi är roliga!". Den här filmen blev jag rent och skär lycklig av. Kul att gå på en jättesalong också. Verkligen enorm. De gjorde reklam för Harry Potter. Wow. Snart!

Idag har jag varit rätt seg. Lite huvudvärk, lite trötthet från gårdagens sena hemkomst. Men äsch. Tar igen det imorgon. Btw; musen borde vara bortgången (framliden?) nu. Vi har haft en lite lustig (kanske halvt sadistisk, men bara mot möss - mot mig var han trevlig) musjagare här. Skönt.

Nåväl. Jag saknar kommentarer, gott folk! Blir väldigt glad för varenda en! Nu ska jag sätta mig och äta kycklinggryta med jordnötter och äpple. Gott. Lite nervös över högskoleintagningen är jag också. Pust.

No comments: