Thursday 7 December 2006

Tornado

I morse spöregnade det. Verkligen öste ner. Vid typ elva började det åska, blåsa och hagla. Senare fick jag höra att en tornado dragit fram över norra London, ett fyrtiotal hus och sex skadade var resultatet vad jag har hört. Lite spännande. Inte roligt för de drabbade förstås.

Känner av mörkret mycket. Jag har perioder då jag väldigt lätt går upp och gör saker, men de timmar då jag är ledig kan jag inte komma mig för att företa mig något. Jag bara sitter och är trött. Störande. Men i helgen ska jag vara desto mer aktiv. Mycket att göra. Det ska bli trevligt. Många julklappar att handla. Gillar att köpa julklappar när man känner att de är rätt.

Tänker en del på hemma. Ska bli rätt mysigt att komma hem till alla man känner. Känns konstigt att om jag kommer in i Uppsala så är det typ bara två veckor kvar av min vistelse här. Samtidigt känns det väldigt spännande att eventuellt flytta upp till min utbildning. Det är ju inte så att jag väljer mellan dåligt och bra, utan mellan bra och bra. Skönt att veta.

Ska lägga mig tidigt ikväll. Gjorde jag iofs igår, men hölls vaken av stolar i köket. Kanske även av brist på sömnighet. Trötthet, visst, men kände mig inte sömnig. Läste på Aftonbladet ett tips om man inte kan somna; man ska tänka på en apelsin. Bara föreställa sig den. Detta ska vara så tråkigt att man somnar. Jag fann det så tråkigt att jag började tänka på annat i stället... Så kan det gå.

No comments: