Friday 1 December 2006

Äntligen fredag

Ska bli härligt, härligt med helg. Sanna mina ord. Då ska jag handla. Och sova. Och jag vet inte vad. Den går så ruskigt snabbt bara.

Idag vaknade jag snabbare än många andra dagar. Anledningen; första december, och man får öppna chokladkalendern! Jag och Karl fick varsitt paket av hans mamma innan vi åkte, med förbud att öppna innan december. Jag har allt skakat ordentligt på det, och anat lite vad som skulle finnas i. Öppnade så fort jag vaknade. En chokladkalender för vuxna! Typ. Men den var fin och svart, och med fin och svart choklad. Valrhona. Jag säger bara mums! Tyvärr hade mitt idoga skakande medfört att alla bitar flugit omkring, så jag räknar med att varje morgon få leta efter dagens bit. Men det är det värt. Väldigt bra sätt att få upp blodsockernivån.

Har börjat med ett litet projekt. Tänkte lära mig html. Det kan ju vara bra. Om jag blir riktigt duktig kan man ju jobba med det. Försörja sina studier. Eller nåt. En tanke. Men det är svårt. Det blir bara fult. Åh. Jag vill kunna allt från början. Vad lätt det vore då.

Ikväll är det tal på att gå ut och äta. Jag hoppas! Slippa disk och förberedelser, härligt! Vi får se hur det faller ut. Ska ta itu med mina sysslor. Skyller på kusiner och hantverkare, men egentligen är det Saras fel alltihop. Dumma sanning. Ska nog göra något åt saken.

No comments: