Thursday 30 November 2006

Affärer

Underbara, ljuvliga Notting Hill! Bestämde mig för att ta en promenad och gå in i alla söta affärer som jag tänkt på, men aldrig tagit mig tid att gå in i. Det var det väl värt. Oh, gosh. Det finns så mycket fint! Inte bara söta kläder, roliga inredningssaker och myskoskojiga kort. Det finns böcker. Guider. Som jag vill köpa och inreda ett rum till. Typ.

Det finns guider som heter "How to walk in high heels - a girl's guide to everything", "How to be charming", "Handbag beauty" och, min favorit; "It's vintage, darling!" De har alla gemensamt att de har en tjusig framsida (och baksida också. Så kanske snarare tjusigt omslag...), ett klatschigt namn och ett innehåll som inte gör mycket för världen. Men de är underbara. Jag vill ha var och en. Men man kan ju inte köpa allt till sig själv. Så, ni därhemma, bli inte sura om ni i julklapp får en bok, som jag snabbt ber att få låna. ;)

Köpte en bok. Inte i en liten lyxaffär som har allt mellan himmel och jord med den gemensamma nämnaren "sådant jag inte visste att jag behövde, men nu kan jag inte leva utan det, jag vill ha det, jag behöver det, jag måste ha det!" Men den hade ett fint namn. The Little Lady Agency. Tror nog att det är chic lit. Eller; det ÄR chic lit. Som jag gillar. Ska läsa lite nu. Sen blir det nog mat. Får hitta på något. Spännande.

No comments: