Friday 10 November 2006

"Putsa, diska, feja, damma...



...varje dag är det detsamma"! Åh. Fast hemskt är det inte. Varje gång jag tycker att jag har det tråkigt eller sliter för mycket tvingar jag mig själv att jämföra mitt nuvarande leverne och arbete med alternativet; mitt förra caféjobb vilket var sju resor värre. Springa och fixa och greja och stressa. Dock väldigt rekorderliga arbetskamrater. Gillar dem. Skarpt.

Idag var det toastädning. Något jag gärna skjuter upp. Jag har någon idé om att det är hemskt och tar i runda slängar två timmar, när det i själva verket är avklarat på fyrtiofem minuter, och inte behöver vara särskilt jobbigt. Som en liten treat har jag även köpt Cillit Bang. Reklamen var så häftig. Bang! så var all smuts borta. Nästan så bra var det. Märkligt vad små ting kan glädja en.

Kämpar med min fysik varje dag. Ska bli riktigt skönt när provet är gjort. Bara några dagar kvar nu. Åh. Måste egentligen plugga nu. Och äta. Och handla. Hade velat gå till något annat ställe än där jag handlar nu. Gillar det inte så värst. Alls, faktiskt. Men vänjer mig vid snedbelastning, trängsel och halvpåvert utbud.

Det är väl däråt min kosa bär härnäst. Kanske via köket och en god latte med lite konst i. Känner att min fömåga falnar för var dag jag måste skumma med den maskinen vi har dock. Saknar the real stuff...

Well. Inte så mycket mer att säga. Måste hinna äta lite också. Så back to business.

1 comment:

eckberg said...

Den dag man tröttnar på en Nespressor alltså. Oj.

Jag säger då det att skulle jag bara haft plats, så skulle en sådan där vara det första jag köpte!