Thursday 16 November 2006

Allt som vanligt

Hemma nu. Det kändes konstigt i ungefär en halvtimme, sen vande jag mig. Vande mig vid att allt är som vanligt, staden tom, folket samma. Men väldigt glad att ha träffat mina kära vänner. Trots att jag vet att jag har saknat dem så inser man först när man träffar dem hur mycket. Det är en trevlig upptäckt.

Tisdagen blev lång. Mycket lång. Gick upp klockan två, kom i säng halv elva. (Am vs pm.) Gick förbi jobbet, tog en fika, en sväng förbi tandläkaren. Middag med familjen. Trevligt trevligt. Igår gjorde jag det fruktade provet. Gaaah! Men det gick bra. Tror jag. Det kändes bra. Läskigare att få tillbaks prov än att göra dem. Huga. Väntar mig ett brev med högskoleprovsresultatet när jag är tillbaks i London också. Hjälp. Det lär väl sluta med att jag inte vågar öppna det. Eller inte. Jag är för nyfiken för sånt.

Träffade mina vänner igår kväll. Gick och tog en drink (plus jag en kantarelltoast) och snackade en del. Ypperligt trevligt. Verkligen. Roligt att catcha up med alla. Drog sedan till krogen och tänkte gå ut. Jag för första gången faktiskt. Hmmm. Det var lite konstigt. Vi kände väl cirka två andra. Det går någon gräns tror jag, efter gymnasiet. Då är det inte lika roligt. Skulle jag gissa. Vi blev inte så värst långvariga. Men det gjorde inte så mycket. Faktiskt.

Idag har jag sovit länge, gått i min underbara morgonrock ännu längre. Ska gå på bio med M senare. The Devil Wears Prada. Hoho. Kunde sett den på megaskärm på Leicester Square, men trogen vän som jag är sparar jag det till salong 1 på Sagabiografen. Hoho. Sen kommer min älskling hem. (Trots att han inte vill kalla det hem längre...) Woho. Ska bli härligt.

No comments: