Thursday 9 November 2006

Ljungelgren enters the stage!

So. Alltså. Jag ska börja blogga. Har tidigare använt mig av Resdagboken, men det känns som att en blogg är mer smidigt, personligt och lite fränare. Så det är i fortsättningen här ni kommer att få läsa mina små (nästan dagliga) notiser (eller krönikor som de också har kallats - hedrad!) om livet i London.

Lite läskigt är det allt. Av någon anledning. Men here I am. Har under en relativt vanlig dag av städning och plugg gjort något relativt ovanligt - shoppat! Bestämde mig för att jag inte under några omständigheter kunde visitera hemstaden i samma kläder som jag åkte i. Så gick ner på Portobello och tjackade en het klänning. Känns helrätt. Har letat undermedvetet efter en sådan här (mjukisaktigt tyg, polo, svart, långa ärmar och empireskärning) ett bra tag. Man kan vara både slapp och skithet i den. Jag har gått i den idag och känt mig riktigt mods-ig. Svarta opaka strumpbyxor, klänningen, svart basker, mina finfina favoritgubbskor med hög klack samt en liten TopShopjacka. Kallt, men ändå så hett!

Vill inte snöa in mig på spåret modebloggswannabe. Hujedamig. Har spanat runt lite grand, och det finns verkligen många exempel på "Hej vad jag kan klä mig snyggt och helt enligt alla regler och oj vad jag dessutom kan ta läckra bilder på mig själv och uttrycka mycket originella åsikter och folk kommer verkligen att tycka att jag är en jättespännande person!"-bloggar. Ne. Ska inte vara sån. Hoppas jag. Kommer att skriva vad jag har på hjärtat, om mina dagar och om livet som passerar.

Ska snart krypa till kojs. Det är tidiga morgonar som gäller här. Upp i ottan. Rätt duktigt tycker jag. Men klockan halv tio säger kroppen ifrån. Behöver min sömn! Ikväll har jag varit barnvakt, och ska vara det imorgon igen, så det gäller att vara utsövd. Ska läsa lite i min bok bara, med det coolaste namnet sedan föregångaren. Den verkar väldigt trevlig. Gillar chic lit. Så det får det bli nu. Natt på er.

1 comment:

eckberg said...

Applåder för övergången från resdagboken.com! Du förtjänade något bättre.

Skall bli spännande att följa vad du har att rapporter från världens grymmaste stad! Men håll tillbaka lite, så att jag inte blir för lockad att ge upp allt här och flytta över ;).

Råkade snoka runt på liknande sådana där bloggar du räknar upp - shit va mycket crap. Är övertygad om att om du bara håller i den goda anda du satte på Resdagboken, så är du så way much more better darling!