Wednesday 29 November 2006

Gäster

Idag ska barnens kusin med sin respektive komma hit och bo. Fick jag reda på i morse. Ska bli spännande. Får alltså ett åttamannahushåll i några dagar. Intressant. Nu måste jag städa så att det blir fint tills de kommer. Jippi.

Kan inte använda mitt badrum. De håller på och jobbar med det, och har tagit bort kaklet i dusche, så att det är hål rätt genom väggen in till studyn. Lite jobbigt, men jag hoppas att det i vart fall bättrar duschen senare. Den var rätt mysko, läckte och typ helt omöjlig att stänga av. Hoppas på en förbättring, men just nu är det saker lite överallt.

Skickat in en komplettering i fysiken som ska ge mig mvg. Med mycket jobb och grubbel blev det till slut någorlunda. Hoppashoppashoppas. Till slut var jag bara tvungen att få den från mina händer, fruktansvärt nervös var jag, och den stressade upp mig. Skönt att vara av med den i vart fall.

Nu ska jag tvätta massor, så gott det går i röran. Antar att mer städning står på schemat också, samt att släppa in pest control, dvs typ anticimex, som ska döda vår lilla husmus. Han kanske har anat oråd, för nu har jag inte sett honom på några dagar. Återstår att se...

No comments: