Saturday 11 November 2006

I valet och kvalet

Det finns flera alternativ på hur min dag kan spenderas. Allra mest borde jag plugga. Väldigt mycket. Vad jag har lovat att göra är att handla mat. Den tanke som mest tilltalar mig är att gå ut på marknaden och köpa mig en snygg väska. Det finns pros and cons för varje alternativ.

Plugget. Det är faktiskt på onsdag jag gör provet. Jag har lagt ner väldigt mycket tid på det, och jag skulle aldrig förlåta mig själv om jag föll på mållinjen. Dock, och detta argument väger tungt, det är tråkigt! Jag orkar inte just nu! Någon gång kan man väl få slappa och inte jobba eller plugga?

Mat. Jo. Det måste ju göras. Kan ju inte låta familjen svälta. Det vore ju lite taskigt. Men affären stänger senare än marknaden. Kan ju göra det i en följd, så är jag lite duktigare.

Väska! Woho! Älskar väskor, det finns många snygga (mer eller mindre äkta) vintageväskor att lägga vantarna på, jag har inte köpt en ny på extremt länge (funderar om jag någonsin har gjort det, mammas förråd har hjälpt mycket...) och man behöver lite shopping therapy every once in a while. Motargument; jag har inte råd eller tid. Rätt tunga fakta.

Får se hur det blir. Förmodligen en kombo. Mitt samvete gör nog att det blir lite plugg först i vart fall. Tråk. Fy. Men lär väl tacka mig själv i efterhand. Hoppas jag... Får jag inte mvg så har jag ingen väska att trösta mig med.

No comments: