Wednesday 6 December 2006

Morgon i London

Tänkte lägga upp några bilder på hur utsikten är från vårt hus, men programmet strejkar. Så hav tålamod.

I helgen ska jag träffa två matildor. En Matilda från Göteborg som jag träffade på högskoleprovet, samt Matilda och Jonathan från Uddevalla. Båda mötena ser jag fram emot. Yup, man behöver träffa folk. Jag märker det på mig själv, oj vad jag kan bli apatisk när jag är inne ensam en dag! Då blir det lite av en vicious circle, för är jag apatisk och trött vill jag ju inte gärna träffa folk, utan snarare bara dra en filt över huvudet. Men till Tesco måste jag ju en gång om dagen. Tur är väl det. Jag handlar där varje dag, och kassörskorna känner igen mig. De har nog börjat undra varför jag handlar så mycket, och förundras över att jag inte har Tesco card. Vissa frågar bara "Tesco card?", men ibland märker jag att de undrar varför jag, som handlar för över £100 i veckan inte har kort. Det kan man fråga sig. Inte mina pengar.

Har köpt en ny bok på Oxfam. En härlig affär. Gillar böcker med coola namn. Min förra, "the Little Lady Agency" föll under den kategorin, likaså den jag köpte idag. "Oh the Glory of It All". Det bådar gott. Den verkar lustig. Tror nog att dagens tristess berodde på att jag igår läste ut min förra bok. Läser mycket. Det är härligt.

Blir potatis- och purjolökssoppa sen. Ser fram emot det. Går nog snabbt att laga också. Ytterligare ett plus. Sen är det ju faktiskt helg snart. Veckorna bara flyger fram. Snart lucia, baske mig! Oj. Snart jul. Och inga julklappar köpta. Det blir helgens projekt. Gick idag och tänkte på julen, och jag längtar lite! Ska bli mysigt att träffa alla igen!

No comments: